• 019
  • 576_2
  • 99999_2
  • 574
  • 573
  • 999
  • 571_3
  • 579
  • Gw12
  • 036

« KANREKI+8になりました【Ⅱ】 | Main | ポンパレでフラメンコ鑑賞 »

January 28, 2014

鑑定士と顔のない依頼人・・・もう一度じっくり観なおしたい!

200周囲の映画好きの数人がこの映画を見てきて「良かった!」と言っていたので、気になって急遽映画館へ。

何の特典もない平日の午後なのにほぼ満席でびっくり。

予告編でなんとなく映画のイメージはあったものの、思った以上に見ごたえのある映画だった。

極上のミステリーと唱ってあるが、まさしく『極上』という言葉が相応しい映像で、あとでDVDが出たら家でじっくり、気になるシーンを一時停止したり、巻き戻したりして、こってりと堪能してみたい。

このストーリーを明かすわけには行かないので、はがゆいけれど、主役は「英国王のスピーチ」で国王にスピーチ指南をした役を演じたジェフリー・ラッシュ。黙っているとただの初老のおじさんにしか見えないのが、服装、しゃべり方、仕草などでとてもダンディで、魅力的に見える。

画面の隅々にまで映る魅力的な街並みや上質な家具、もちろん素晴らしい絵画骨董の数々・・・

とにかく、引き込まれる映画だった。

多分、もう一度見に行くかもしれない。

あっと・・・最後に。
先に見てきた友人のメールは

「鑑定士と顔のない依頼人」見てきました。ミステリー、沢山の美術品。水曜日とはいえ満席!最後は「え~ビックリ!」の絵文字「そうだったんだ!」の絵文字「確かに~」の絵文字で「納得~」の絵文字。でした。

映画を見終わって私も返信した。

「私も見てきました。確かに、ビックリ!そうだったんだ!納得!でした」

p>にほんブログ村 地域生活(街) 東京ブログ 文京区情報へ
にほんブログ村

p> ? ?? ?

« KANREKI+8になりました【Ⅱ】 | Main | ポンパレでフラメンコ鑑賞 »

「映画・テレビ」カテゴリの記事

Comments

This piece of writing offers clear idea in favor of the new visitors of blogging, that genuinely how to do blogging and site-building.

Wow, amazing blog layout! How long have you been blogging for? you made blogging look easy. The overall look of your website is great, as well as the content!

Hello! Do you know if they make any plugins to assist with Search Engine Optimization? I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm not seeing very good gains. If you know of any please share. Cheers!

You should be a part of a contest for one of the best websites on the net. I am going to recommend this web site!

When I originally commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time a comment is added I get three emails with the same comment. Is there any way you can remove me from that service? Cheers!

Having read this I believed it was very enlightening. I appreciate you finding the time and energy to put this short article together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and leaving comments. But so what, it was still worth it!

Thanks for every other informative site. The place else may just I am getting that kind of info written in such a perfect manner? I've a undertaking that I am just now operating on, and I have been at the glance out for such information.

I'd like to find out more? I'd want to find out some additional information.

Post a comment

Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.

(Not displayed with comment.)

« KANREKI+8になりました【Ⅱ】 | Main | ポンパレでフラメンコ鑑賞 »

My Photo

  • ワシントンからのお土産
    絵手紙を趣味とする友からの、書中見舞いが届く。 pcで年賀状も作る私とは、対局にある、情緒の豊かさが感じ取れる。

お勧めリンク

  • ★★神楽坂 もりのいえ★★
    夏は軽井沢の高原の中にひっそりと立つプチホテルで。それ以外の季節は神楽坂の隠れ家のようなジャズレストランで。どちらも変わらないのは、オーナー夫妻のきめ細かな心配り、美味しいお料理、そして素晴らしい生のジャズ演奏が楽しめます♪
  • ■Patra Itida @ Home■
    と~っても素敵な、大人の女性パトラさんの日々の暮らし振りをご覧ください♪ 歩いて行けるほどご近所なんです。
  • ★北欧雑貨 piccolina★
    素敵な北欧雑貨のお店です。 是非!覗いてください♪
  • ■ロスミナの風■
    ヘリコプターや船に興味のある人は是非!ご覧ください♪